Hratelnost (gameplay)
Je hra jednoduchá na naučení?
Ano. Snažíme se naše hry dělat lehké na naučení, ale těžké na dokonalé
zvládnutí.
Jste si v Blizzardu vědomi nějakého
herního problému, který byl běžný i v jiných MMORPG hrách, a kterému byste se
chtěli vyhnout?
Ano. Zaměstnanci Blizzardu jsou především hráči a při tvorbě World of WarCraft
jsme hráli spoustu jiných MMORPG her. Víme, jaké jsou silné a slabé stránky
těchto her a snažíme se co nejvíce vyvarovat chybám v průběhu celého vývoje
naší hry.
Jak chcete zabránit kempování a kill
stealingu?
Proti takovému jednání jsme vytvořili především takzvaný "tapping".
Pokud dáte nějaké potvoře damage jako první, od té chvíle z ní nemůže nikdo
jiný (kromě členů vaší party) profitovat. Nikdo vám tak neukradne ani
Zkušenosti, ani loot. Také chceme těmto neduhům zabránit pomocí Instancí
(instanced areas) ve hře (např. dungeonů). Pro každou partu se vytvoří zvláštní
privátní lokace, do které ostatní nemohou vstoupit. Většina míst ale privátních
není a zde se můžete setkávat s ostatními hráči.
Jak zabráníte kempování a kill stealingu
v oblastech, které nejsou privátní?
Zájem o předměty, které vypadnou někomu jinému ze zabitých potvor je hlavním
důvodem kempování a kill stealingu. Ve World of Warcraft nevypadne mnoho
předmětů exkluzivně z jednoho určitého nepřítele. Stejný předmět může vypadnout
i z jiných nepřátel. Pokud je požadovaný předmět Questový, hráč se může
připojit k partě jiných hráčů, kteří hrají stejný Quest a poté získá každý v
partě svou kopii tohoto Questového předmětu.
Co dalšího mohu ve hře dělat, kromě
levelování?
Je spousta činností, které můžete provádět, abyste si nepřipadali, že jdete od
mrtvoly k mrtvole. Postavy mohou vyrábět předměty, bojovat v obřích bitvách
proti jiným hráčům a prozkoumávat daleké kraje. I když bojujete s nepřítelem,
může to být například součást Questu, nebo při hledání ingrediencí pro výrobu
předmětů.
Je možné World of WarCraft dohrát
(dokončit)? Jak dlouho mohu hrát?
Uvnitř hry můžete trávit tisíce hodin a plnit téměř nekonečný počet všemožných
úkolů. Vzhledem k tomu, že budeme do hry přidávat stále nové Questy a řadu
dalších věcí, je prakticky nemožné dosáhnout nějakého "konce hry."
Bude hra obsahovat nějaký systém pro
spravování party, abych mohl hrát ve skupině se svými přáteli?
Ano.
Jak velká může být taková hráčská parta?
V současné chvíli má parta maximálně pět členů a hra je vyvážená právě pro
takto velké skupiny hráčů. I menší skupinky mohou být stále úspěšné v plnění
nejrůznějších Questů. Každá postava ve skupině má svou důležitost. Některé
skupiny bude možné spolu propojit a vytvořit tak větší skupiny pro útoky nebo
účely guild.
Lze ve hře získat zkušenosti i jinak,
než bojem?
Ano, existuje několik dalších způsobů, jak toho docílit. Například objevováním
nových lokalit, když hráč objeví novou zajímavou lokaci, získá tím několik bodů
zkušenosti. K nějakým bodům zkušenosti si příjdete i plněním questů.
Jak se zkušenostní body dělí v partě?
Zkušenosti za zabitého nepřítele se v partě dělí. V partě ale všichni získávají
bonus na zkušenosti, který závisí na dalších věcech. Především na počtu hráčů v
partě a také na jejich levelech. Pokud mají postavy, se kterými hrajete,
přibližně stejné levely, dostáváte na XP vyšší bonus, než pokud byste hráli s
postavami na mnohem vyšších levelech.
Jak se mohu spojit se svými kamarády,
kteří hrají za jinou rasu již brzy po začátku hraní?
Pro některé rasy je to jednodušší, jiné to budou mít těžší. Například Lidé s
Trpaslíky jsou spojeni podzemní dráhou (zdarma), ale třeba Temní Elfové žijí na
odděleném ostrově a oproti Trpaslíkům nebo Lidem jsou dokonce na jiném
kontinentě, takže ti to budou mít podstatně složitější.